کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی

بازاریابی اینترنتی و آموزش های جامع راه اندازی کسب و کار از طریق اینترنت
کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی

بازاریابی اینترنتی و آموزش های جامع راه اندازی کسب و کار از طریق اینترنت

نکاتی که حتی مبتدیان نیز می توانند از آنها برای بهبود سئو خود استفاده کنند

برخی اعتقاد دارند که بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو) یک علم است، اما برخی دیگر ادعا می کنند که تماما به بخت و اقبال بستگی دارد. حقیقت این است که سئو ترکیبی از هر دو است. برای اینکه وبسایت شما رتبه ای در نتایج جستجو کسب کند باید از برخی قوانین پیروی کنید، اما برای ایجاد یک تاثیر مثبت باید از موقعیت های مناسب در زمان مناسب نیز استفاده کنید. اگر می خواهید وبسایت جدیدی را راه اندازی کنید یا سئوی یک وبسایت قدیمی تر را به روز کنید، لازم است ارزش مولفه های مختلف سئو و روش هایی که به واسطه آنها می توانید منظور خود را به مخاطب انتقال دهید را درک کنید. آنچه در ادامه می آید، چند مورد از ساده ترین کارهایی است که می توانید از آنها برای بهبود رتبه وبسایت خود استفاده کنید.

 

اطمینان پیدا کنید که محتوای شما به آسانی قابل درک است

 

محتوا


مهم ترین چیزی که می توانید در وبسایت خود داشته باشید، محتوای مرتبط است. افرادی که به سایت شما مراجعه می کنند به دنبال پاسخی برای یک سوال، یا راه حلی برای یک مشکل هستند. آنها تمایلی به خواندن حجم انبوهی از اطلاعات غیرمرتبط ندارند، بلکه فقط آن پاسخ یا راه حل را می خواهند. آن اطلاعات را از راهی که به آسانی قابل پیدا کردن باشد در اختیار آنها قرار دهید؛ این می تواند شروع خوبی برای انجام فعالیت هایی باشد که باعث می شوند مخاطبان باز هم به وبسایت شما مراجعه کنند. علاوه بر ارائه محتوایی که خواندن آن آسان بوده و مرتبط است، اطمینان پیدا کنید که عنوان شما به مخاطب نشان می دهد که چه چیزی را در محتوا پیدا خواهد کرد. به علاوه، اطلاعات متن خود را با تیترهای مختلف به بخش های قابل هضم تقسیم کنید. اگر فقط یک پاراگراف 500 یا 1000 کلمه ای داشته باشید، احتمال اینکه بازدیدکنندگان در جستجوی اطلاعاتی که می خواهند پیدا کنند تمام متن شما را مطالعه کنند بسیار اندک است.

 

اطمینان پیدا کنید که محتوای شما ظاهر خوبی دارد


شما می خواهید که مردم بتوانند به راحتی متن شما را از ابتدا تا به انتها مطالعه کنند. بنابراین، باید به نحوی آن را تنظیم کنید که ظاهر جذابی داشته باشد. اطلاعات پاراگراف های شما باید مرتبط و منسجم باشد و قسمت های مختلفِ اطلاعاتی که ارائه می دهید، با تیترهای واضح و دقیقی بخش بندی شده باشند. این تیترها نیز باید فرمتی داشته باشند که ظاهر آنها را متمایز می کند. اگر در مبحث محتوا تازه کار هستید، تیترهایتان را ضخیم (bold) کنید، اما اگر با قالب بندی وبسایت آشنایی دارید، در برخی از آنها -اگر نه در همه- از " heading 2" استفاده کنید. اگر نکات خاصی به عنوان کلمات یا عبارات کلیدی وجود دارند که می خواهید در صفحه و در میان پاراگراف ها برجسته به نظر برسند، آن کلمه یا عبارت کوتاه را با متن ضخیم قالب بندی کنید، اما اگر یک جمله کامل است، در اینصورت باید متن را کج (italic) قالب بندی کنید تا خوانندگان بیشتر به آنچه می گویید توجه کنند.

 

به سایت هایی لینک بدهید که از دید مخاطب منابع معتبری محسوب می شوند

 

سئو

 

وجود لینک در سایت شما اهمیت دارد، اما هر لینکی کارساز نیست. شما باید هرجا که ممکن است به صفحات وبسایت خود نیز لینک بدهید. به عنوان مثال، اگر در جایی به مخاطب خود می گویید که اگر سوال دیگری دارد با شما تماس بگیرد، در اینصورت از این جملات به عنوان فرصتی برای لینک دادن به صفحه تماس وبسایت خود استفاده کنید. این کار بین صفحات سایت شما پیوندهایی برقرار می کند که به ربات های موتورهای جستجو چگونگی ارتباط آنها را نشان می دهد. علاوه بر این، هرگاه که از اطلاعات یا ایده فرد دیگری استفاده می کنید، آن را به صورت نقل قول نشان داده و به وبسایت او لینک بدهید. به عنوان مثال، اگر یک آمار کشوری را ذکر می کنید، به منبعی که اطلاعات را از آن گرفته اید لینک بدهید. البته یک مساله در اینجا وجود دارد؛ اگر می خواهید به منابع بیرونی لینک بدهید، اطمینان پیدا کنید که منبع مزبور از نظر مخاطبان شما معتبر است. بهتر است اطمینان یابید اطلاعاتی را که در معرض دید مردم قرار می دهید، توسط سایر منابع معتبر قابل تایید و اثبات است. بنابراین باید وبسایتهایی که انتخاب می کنید دارای مطالب دسته اول و معتبری باشند تا وبسایت شما نیز برای افرادی که به دنبال منبع هستند، به عنوان یک سایت معتبر نمود پیدا کند.

 

به مخاطبان خود فکر کنید - مردم تصاویر را دوست دارند!

 


مطالعه پشت سر هم پاراگراف های یک متن می تواند بسیار خسته کننده باشد؛ کم کم کلمات در هم محو می شوند و منظور شما در صفحه گم خواهد شد. اما اگر با تصاویر بین محتوای خود فاصله بیندازید، به چشم ها فرصتی برای استراحت و به ذهن مخاطب نیز فرصتی برای هضم کلماتی که در صفحه قرار داده اید داده می شود. به علاوه، این روش فوق العاده ای برای بهبود سئوی سایت شما است. به هنگام بارگذاری هر تصویر می توانید کلمات کلیدی که روی آنها تمرکز دارید را وارد کنید. شما می توانید تصویر خود را با کلمه یا عبارت کلیدی مورد نظر در بخش عنوان تصویر ذخیره کنید، به علاوه در هنگامی که تصویر را در سایت خود قرار می دهید، می توانید از آن کلمه کلیدی مجددا به عنوان بخشی از شرح (caption) تصویر استفاده کنید. این کار تعداد تکرار نکته مورد نظر شما را برای ربات های خزنده موتورهای جستجو که سایت شما را بررسی می کنند و تعیین کننده رتبه شما هستند افزایش می دهد.

 

شاید مخاطب شما از ابزاری غیر از رایانه رومیزی استفاده می کند

 

سئو سایت


بخشی از توجه به مخاطب درک این نکته است که چه بسا مخاطب شما برای مشاهده و بررسی سایت و پاسخ هایی که باید ارائه کند، در حال استفاده از وسیله ای به جز رایانه رومیزی (PC) باشد. بسیاری از مردم برای مرور وبسایتها از تبلت یا گوشی های هوشمند خود استفاده می کنند؛ این یعنی برای اینکه به این بخش از مخاطبان خود دسترسی داشته باشید، سایت شما باید در آن ابزارها نیز به درستی به نمایش در بیاید. همه قالب ها (تم) این قابلیت را ندارند که در ابزارهایی که صفحات کوچکتری دارند نیز ظاهر سایت شما را به درستی بازسازی کنند، بنابراین اگر در فکر عوض کردن قالب سایت خود هستید یا می خواهید سایت تازه ای را راه بیندازید، اطمینان پیدا کنید که قالب جدیدی که پیدا می کنید واکنش گرا (responsive) است. استفاده از یک قالب واکنش گرا به شما کمک خواهد کرد تا رتبه سئوی خود را بهبود ببخشید و به مخاطبان شما نیز این احساس را القا می کند که برای شما اهمیت دارند، چرا که فارغ از روشی که برای استفاده از سایت شما انتخاب می کنند، همیشه می توانند از امکانات آن بهره مند شوند.

سئو,سئو سایت,بهینه سازی سایت

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.