کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی

بازاریابی اینترنتی و آموزش های جامع راه اندازی کسب و کار از طریق اینترنت
کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی

بازاریابی اینترنتی و آموزش های جامع راه اندازی کسب و کار از طریق اینترنت

۳ درس مهم که باید در تولید محتوا یاد بگیرید

تولید محتوا یک فرآیند بسیار مهم در هر وب سایتی محسوب می شود و برای آنکه بدانید چطور محتوایی تولید کنید که شما را به هدف بازاریابی محتوایی تان برساند نیاز است این سه درس را بدانید

 

تولید محتوا را می توان به سادگی به سه مقوله اصلی تقسیم کرد: مردم، فرآیند و محصول.

 

با ترکیب این سه مضمون در استراتژی محتوای خود می‏توانید به مرور موضوعات مناسب و مختصر و مفیدی برای خوانندگان فراهم کنید که این کار شما را به منبع اطلاعاتی مطمئنی تبدیل می‏کند.

 

مردم

در مورد مطالب وبلاگ مقوله «مردم» مربوط است به شناخت مخاطبان خود. برای اینکه به وبلاگ خود شخصیت بازاریابی شناخته شده‌ای بدهید باید وقت صرف کنید تا هر پست به گونه‌ای نوشته شود که مناسب‌ترین فرد و نه هر فردی را خطاب قرار دهد. پارامترهای خاصی تعیین کنید مثل:

  • جنسیت
  • سن
  • مهارت
  • موقعیت جغرافیایی
  • عنوان شغلی
  • مشکلات عمده

وقتی کاملا مخاطبین را بشناسید مطالب شما رساتر به گوش مخاطبین مرتبط و علاقمند می‏رسد. به یاد داشته باشید که شما برای هرکسی نمی‏نویسید بلکه برای مخاطبان خاصی می‏نویسید که احتمالا بیشتر از دیگران به آنچه که ارایه می‏دهید علاقمند هستند.
همین مقاله نمونه خوبی برای گفته های فوق است، ما در این مقاله فقط افرادی را مخاطب قرار داده ایم که وب سایت دارند و در حال تولید محتوا هستند!

 

فرآیند

نمایش پشت صحنه‏ کسب و کارتان به مخاطب کمک می‏کند که فرآیند تولید محصول یا عرضه خدمات شما را کاملا درک کند و روشی برای ایجاد یک رابطه صمیمانه است و به شما در کسب حمایت مشتریان کمک می‏کند.
در این باره فکر کنید که یک سری مطلب در وبلاگ خود بگذارید که عمق فرآیند کسب و کار شما را نشان ‏دهد مثلا روند تولید محصول از آغاز تا پایان یا روند خدمات رسانی شما به مشتریان.
Ugmonk یک سایت خرید آن‏لاین است که تی‏شرت، کالای چرمی و اقلام دیگر می‏فروشد و نمونه خوبی از این تاکتیک وبلاگ نویسی در این سایت مشاهده می‌شود. در سایت Ugmonk روند تولید یکی از کیف‏های طرح پستچی از مرحله طراحی اولیه تا محصول نهایی نشان داده شده است.

 

محصول

شما باید پای خود را فراتر از مطالب کلیشه ای بگذارید و در تولید محتوای خود محصولات خود را به نحوی متفاوت معرفی کنید، یعنی چیزی فراتر از به‌روز رسانی ساده فهرست اقلام جدید، ذکر مشخصات و بیان ارزش محصولات.
در این باره فکر کنید که چگونه می‏توانید مطالبی جالب و محصول محور ارایه کنید که:

  • چگونگی مصرف محصول شما را نشان دهد
  • نشان دهد که افراد تاثیرگذار از این محصول استفاده می‏کنند
  • برای رسیدن به هدفی مشخص به وسیله محصول شما با افراد مناسب مشارکت کنید

 

شما می‏خواهید مردم محصول شما را در حال استفاده در شرایط واقعی زندگی و به صورت کاربردی ببینند تا خود را نیز در حال استفاده از آن تجسم کنند. تصاویر آماده را کنار بگذارید و محصول خود را در محتوای واقعی مطالب معنادارتر وبلاگ معرفی کنید.
در نهایت اگر بتوانید تمرکز وبلاگ خود را بر مردم، فرآیند و محصول معطوف کنید در مسیر خلق موضوعات جالبی که مخاطبان شما واقعا طالب آن هستند قرار خواهید گرفت.

کسب و کار اینترنتی | بازاریابی اینترنتی

اطلاعاتی که همه باید درباره سئو بدانند (قسمت اول)

در حال حاضر فاکتورهای پیچیده و زیادی برای بالا بردن سئو هست ، اما یک سری اطلاعات هست که بصورت پیش فرض باید تو هر سایتی رعایت بشه ، به عبارتی پایه ی رعایت استانداردهای سئو و کار کردن روی بالا بردن رتبه ی سایت هست.

همونطور که میدونید از چند سال گذشته تا به امروز، اینترنت و مزایای اون برای مردم جا افتاده و در حال حاضر اکثرا برای خرید کالاهاشون به فروشگاه های اینترنتی مراجعه می کنند و بصورت اینترنتی خرید میکنند یا اگه خدمات خاصی نیاز داشته باشند از طریق موتورهای جستجوگر جستجو می کنند.

نتیجه میگیریم داشتن یک وب سایت برای معرفی خدمات و یا فروش کالاهامون میتونه تو گسترش کار و شغلمون تاثیر بسیار زیادی بزاره ، بنابراین سئوی سایت و رعایت استانداردهای اون از اهمیت بالایی برخوردار هست.

هدف ما از بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر ، افزایش تعداد بازدیدکننده از طریق قرار گرفتن در فهرست ارگانیک موتور جستجو می باشد . فاکتورهای متفاوت و بسیار زیادی در رتبه بندی موتورهای جستجو نقش دارند که در این مقاله به برخی از این فاکتورها اشاره میکنیم .

لینک ها و ارزش آن ها

در بین فاکتورهای بهینه سازی و سئو ” لینک ها ” و ” url ها ” ارزش بیشتری دارند چرا که در صفحات وب میتونن یک ساختار ارزشی بوجود بیاورند، به عنوان مثال اگر تعداد صفحات زیادی به یک صفحه لینک شده باشند این نشان دهنده اینه که اون صفحه نسبت به سایر صفحات از اهمیت بالایی برخورداره که این موضوع باعث میشه موتور جستجوگر برای این صفحه امتیاز بیشتری در نظر بگیره.

۱- نکته ی اول : عبارات موجود در متن لینک و یا url صفحه باید دقیقا مرتبط با محتوای صفحه ی هدف باشه ، به عنوان مثال اگر متن لینک شما آموزش سئوباشه ، صفحه ای که شما بهش لینک میدید هم باید در رابطه با آموزش سئو باشه و یا اگر در  url سایت شما عبارت seo هست محتوای صفحه هم می بایست عبارت seo رو داشته باشه.

۲- نکته دوم : متن لینک و یا  url رو که ثبت میکنید و در موتور جستجوگر ایندکس میشه نباید تغییر بدید ، در این صورت امتیاز منفی کسب می کنید و رتبه ی سایت شما کاهش پیدا میکنه.

با رعایت این نکات میتونید امتیازهای مثبت موتورهای جستجوگر مربوط به این فاکتور رو برای سایتتون کسب کنید.

علاوه بر این ، کاربران و بازدیدکننده ها صفحاتی که می پسندن رو  bookmark می کنند و به علاقه مندی های خودشون اضافه می کنند ، این مساله میتونه خیلی مهم باشه چرا که تشخیص موتور جستجوگر بر این هست که این صفحه اهمیت زیادی داره و برای کاربر مفید بوده، بنابراین به اون صفحه امتیاز مثبت تعلق میگیره.

نقل قول ها و ارزش آن ها

گاهی اوقات سایت های دیگه مطلبی منتشر می کنند و در اون مطلب به سایت شما لینک می دهند و یا یه لینک رو به یکی از صفحات شما ارسال می کنند. اگر این فعالیت به درستی انجام بشه ، موتور جستجوگر برای اون صفحه و برای اون domain امتیاز مثبت در نظر میگیره. اما اگر محتوای اون لینک با محتوای صفحه ی سایت شما مرتبط نباشه ، از نظر موتور جستجوگر این یه تقلب محسوب میشه و به سایت شما امتیاز منفی میده ، چرا که موتور جستجوگر در پی پیدا کردن لینک های نامعتبر و دروغین هست تا از اعتبار خارج کنه و در نتایج جستجو نمایش نده.

رتبه بندی صفحات توسط گوگل

الگوریتم های موتورهای جستجوگر برای رتبه بندی سایت ها دائما در تغییر است ، بنابراین در رابطه با الگوریتم ها بحثی نمیکنیم .

اما در رابطه با فاکتورها صحبت می کنیم، دو نوع فاکتور داریم که باید در طراحی سایت و تولید محتوا رعایت بشوند:

۱- فاکتورهایی که برای کاربران قابل مشاهده هست.

۲- فاکتورهای نامرئی

 

فاکتورهای قابل مشاهده که موجب افزایش و یا کاهش رتبه سایت میشه :

  • عنوان صفحه (امتیاز مثبت)
  • سرفصل های صفحه (تگ های Hn) (امتیاز مثبت)
  • تکرار عبارات (تقلب و امتیاز منفی)
  • کلمات کلیدی موجود در لینک ها ، URL ها و نام دامنه (کلیدواژه های مرتبط با موضوع و محتوای سایت موجب کسب امتیاز مثبت می شود)
  •  ساختار لینک های داخلی و Anchor ها (استفاده از لینک های داخلی در سایت و ایجاد نقشه سایت موجب کسب امتیاز مثبت می شود)
  •  موضوع کلی سایت (در صورت مرتبط بودن صفحات و موضوع سایت موتورجستجوگر اعتبار زیادی به اون سایت میده)
  • لینک های ارسالی به خارج از سایت (لینک به سایت های غیر مرتبط باعث کاهش رتبه و کسب امتیاز منفی خواهد شد)

 

 فاکتورهای نامرئی که موجب افزایش و یا کاهش رتبه سایت میشه  :

  • متاتگ ها (با متاتگ های مناسب میتونید رتبه ی سایت رو افزایش بدید)
  • صفت title و Alt (استفاده از صفات title و  Alt در تگ های A و  IMG موجب کسب اعتبار و رتبه می شود)
  • توجه داشته باشید هر محتوایی که با استفاده از css یا تکنیک های دیگه به صورت پنهانی ارائه میشه جزو فاکتور نامرئی محسوب میشه و در نتیجه فاقد ارزش هست ،در بدترین حالت اینکه اگر به طور گسترده و مداوم از این فاکتورها استفاده بشه ممکنه باعث جریمه کل سایت بشه.

طراحی سایت ،فروشگاه ساز