کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی

بازاریابی اینترنتی و آموزش های جامع راه اندازی کسب و کار از طریق اینترنت
کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی

بازاریابی اینترنتی و آموزش های جامع راه اندازی کسب و کار از طریق اینترنت

کلینیک دندانپزشکی

یکی از بیماریهای که از دوران کهن تا کنون وجود داشته و همیشه مشکل بزرگی برای انسان ها بوده است بیماری های دهانی می باشند.در طی سال های گذشته گام های بزرگی در علم کلینیک دندانپزشکی برداشته شده است و بشر به پیشرفت هایی زیادی در این زمینه دست یافته است.
در قدیم کلینیک دندانپزشکی سعی در حذف دندان های خراب و پوشیده در دهان داشت و به همین خاطر معمولا هر دندانی که کمی پوسیده و خراب می شد سریعا توسط دندانپزشکان کشیده می شد.اما امروزه و با پیشرفت علم پزشکی در تمام بخش ها باعث شده تا تاثیرات مثبت آن هم در دندانپزشکی بروز نماید و همین امر موجب شده تا عاملی در جهت طول عمر بیشتر دندان های طبیعی در دهان انسان ها شود.مواردی که این روزها بدان توجه بسیاری می شود عبارتند از :
1-افزایش بهداشت فردی دهان و دندان
2-در دسترس بودن انواع انتی بیوتیک ها و واکسنها
3-بهبوبد کیفیت رژیم های غذایی

ایمپلنت 

به طور کلی با افزایش سطح اگاهی مردم و رعایت بهداشت شخصی باعث شده است تا طول عمر دندان ها به طور متوسط افزایش یابد و همینک بسیاری از افراد بالای 60 سال را می بینم که همچنان دندان های طبیعی خود را حفظ کرده اند و همین باعث شده تا علم دندانپزشکی به نوعی به چالش کشیده شود و تحت تاثیر این امر قرار گیرد.در واقع باید برای این رنج سنی هم تمهیداتی در نظر کرفته شود که متناسب با سن و سال انها باشد.
اما کلینیک دندانپزشکی  در ایران مسیبر جالبی را طی کرده است تا به این جای کنونی رسیده است. شاید بتوان اولین دندانپزشکان ایران را سلمانی ها و عطارها و حتی شاگرد زرگرها  نامید.انها با ابتدایی ترین روش ها و به صورت کاملا سنتی اقدام به کشیدن دندان های خراب و پوسیده بیماران می کردند.همچنین در زمینه ساخت دندان مصنوعی و روکش گذاشتن برای دندان نیز اقداماتی را انجام می دادند.سالها گذشت تا در ایران بالاخره به این مساله توجه ویژه ای شد و اقداماتی را در جهت اموزش دندانپزشکی صورت پذیرفت.این اقدامات بر می گردد به سال های 1297.
اولین مدرسه دندانسازی در یارن ر سال 1300 راه اندازی شد و این اقدام توسط دکترهایی که تازه اروپا تحصیلات خود را به اتمام رسانده بودند صورت پذیرفت.اما این رشته پزشکی در سال 1313 بود که به صورت آکادمیک و دانشگاهی در آمد و همانند اروپا توسط اساتید مجرب در دانشگاه شروع به تدریس دادن ان به دانشجویان شد.
اما باید بدانید که علم دندانپزشکی خود دارای شاخه های مختلفی می باشد که امرذوزه هر کدام به صورت یک تخصص در /امده و در دانشگاه ها تدریس می گردد.با هم نگاهی به شاخه های تحصیلی این رشته می اندازیم :
1-    اندودنتیکس (تخصص درمان ریشه دندان) 
2-    پاتولوژی فک و دهان و صورت (آسیب شناسی) 
3-    رادیولوژی فک و دهان وصورت 
4-    جراحی فک و دهان و صورت 
5-    ارتودنتیکس (متخصص ارتودنسی) 
6-    دندانپزشکی کودکان 
7-    پریودنتیکس (تخصص بیماریهای لثه و بافتهای نگه دارنده دندان) 
8-    پرستودنتیکس (تخصص پروتزهای دندانی) 
9-    دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی 
10-    تشخیص و بیماریهای دهان 

دندانپزشکی کودکان

در این مبحث از دندانپزشکی کودکان می توان به این موضوع اره نمود که عده ای از کودکان را به دلایل ذکر شده در زیر نمی توان در مطب درمان کرد:
اولین دسته کودکان ناتوان ذهنی و جسمی و یا استثنایی می باشد.
دومین دسته کودکانی هستند که به بیماری های عمومی و پر مخاطره مبتلا بوده از جمله این بیماری ها می توان به تالاسمی،هموفیلی و سرطان خون اشاره نمود.
سومین دسته کودکانی هستند که که به دلایل دیگری مانند ترس حاضر نیستند با دندانپزشک همکاری کنند.
برای کودکانی که در دسته های ذکر شده در بالا قرار دارند دندانپزشکی متخصص در اتاق عمل با استفاده از بیهوشی این کودکان را تحت درمان قرار می دهد.و در این موارد همه ی کارهای مربوط به دندانپزشکی را از جمله پر کردن،کشیدن دندان ها،عصب کشی و پروتز را انجام داده و بعد از به هوش آمدن و بستری شدن برای چند ساعت در همان روز مرخص خواهد شد.
انجام این کار سبب حل شدن مشکلات درمانی را هم برای دندانپزشک و هم برای کودک آسان کرده و سبب کاهش در رفت و آمد والدین نیز می گردد.و تنها عیبی که این روش دارد از نظر هزینه است که هزینه بیمارستان بیشتر می شود.
به اقتضای سن و شرایط جسمی و روحی کودکان می توان گفت دوران کودکی سنین پر مخاطره ای برای آنها می باشد.در این سنین کودکان بسیار آسیب پذیر می باشند و و حوادث کوچک و بزرگی سلامتی آنها را مورد تحدید قرار می دهد.از میان همه ی اندام ها ،اندامی که در معرض بیشتری از خطر و آسیب دیدگی و ضربه قرار می گیرد دندان ها می باشند. کودکان با توجه به سن و سالی که دارند بسیار شیطون و پرتحرک هستند و سرگرمی هایی که وقت خودشان را با آن سپری می کنند پر خطر می باشند از جمله این بازی می توان به دوچرخه سواری ،فوتبال و… اشاره نمود.در فصل تابستان با زیاد شدن این بازی ها دندانپزشکان روزانه با با افرادی روبه رو می شوند که در ناحیه دندانها و فک و صورت دچار آسیب دیدگی می شوند.در برخی از موارد صدمات وارد شده بر دهان و فک صورت بسیار جدی بوده و عوارض جبران ناپذیری می تواند در بر داشته باشد.خانواده ها با کسب آگاهی در زمینه های ضروری بالا بردن آگاهیشان از خطراتی که برای کودکانشان تهدید می کند،و اینکه این حوادث چگونه باید با آنها برخورد کرد و چگونه از آنها پیشگیری نمود.که کسب این مهارت ها برای خانوادها بسیار مفید می باشد.

ایمپلنت دندان چیست؟


 با رعایت نکردن بهداشت دهانی پوسیدکی در دندان ها رخ می دهد و فرد دندا نهای خود را از دست می دهد. با از دست دادن دندان زیبایی چهره و زیبایی خنده نیز از بین خواهد رفت و علاوه بر این موارد فرد قادر به جویدن مواد غذایی را نیز نخواهد داشت که جهت جایگزین کردن دندان ها راه حل هاییبه این افراد پیشنهاد داده می شود که می تواند با به کار گیری هر یک از آنها دندان هایی را جایگزین کند که برخی از این راها می تواند به صورت موقتی باشد و یا اینکه برای افراد رضایت کامل را به همراه نداشته باشد.
بهترین جایگزین برای دندان که ایمپلنت دندان نام دارد می تواند عملکرد آن با دندان شما هیچگونه فرقی نداشته باشد حتی با استخوان فک شما پیوند خورده و جزئی از بدن شما شود. پس برای به کار گیری از ایمپلنت بعد از رسیدن به پاسخ ایمپلنت دندان چیست؟ می توانید تصمیمی قاطعانه و سریع جهت به پایان رساندن این کار انجام دهید و لبخند زشتی که با از دادن دندان هایتان به آن دچار شده اید را با لبخندی زیبا که مجدداً با انجام ایمپلنت آن را به دست می آورید را جایگزین کنید.و اعتماد به نفس از دست رفته خود را بار دیگر بر گردانید.
بعد از انجام ایمپلنت دندانی فراموش نشود که مراقبت از دندان ها را به طور روزانه با زدن مسواک و کشیدن نخ دندان انجام دهید تا با این کار عمر دندان ها و امپلنت را زیاد نموده و آن را بع یک دندان ثابت در دندان خود تبدیل کنید.
روش هایی جهت جلوگیری از پوسیدگی دندان در مطلب( ایمپلنت دندان چیست؟):
در علم پزشکی به طور کلی این مسأله بر قرار است که می گوید جلوگیری از بروز هر بیماری زمانی امکانپذیر خواهد بود که علل موجود در بروز آن بیماری را دانست و بعد از آن سعی در از بین بردن آنها کند.
در واقع پوسیدگی دندان به بیماری عفونی و غیر واگیر و قابل پیشگیری تعریف می شود که با دست دادن میکروب های موجود در دهان و مواد قندی در زمانی طولانی سبب بروز پوسیدگی در دندان ها می شود.و درواقع می توان اینگونه گفت که پلاک دندانی محلی است برای استقرا و فعالیت نمودن میکروب ها و قند های که برای میکروب ها مورد استفاده قرار می گیرند.که در حاصل اسید های آلی و و در پایان مواد معدنی مینا و عاج حذف گردیده و و اضافه مواد آلی دندان بوده که بسیار نرم است.پس جهت جلوگیری از پوسیدگی دندان باید عواملی که سبب بوجود آمدن آن می شوند که میکروب ها و قند ها هستند را از محیط دهان خارج نموده و و این کار با حذف پلاک دندانی از محیط دهان امکانپذیر می باشد.
مراحل پیشگیری از پوسیدگی دندان را می توان به صورت زیر در نظر داشت و با دقت به آنها و به کار بردن آنها از پوسیدگی در دندان هایتان جلوگیری نمائید:
تقویت نمودن دندان ها
کنترل کردن و یا کاهش دادن مصرف مواد قندی و جایگزین کردن مواد قندی طبیعی به جای آنها
حذف نمودن میکرو ارگانیسم از دهان